چشم انتظار یار

چشم انتظار یار

Install Times new Roman Font on ur Computer
چشم انتظار یار

چشم انتظار یار

Install Times new Roman Font on ur Computer

امروز حفظ اسلام به غدیر و پاسداری از اسلام، مدیون غدیر است.

امام جمعه موقت تهران گفت: غدیری‌ها، کسانی هستند که امروز هم با علی بیعت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی دوشنبه شب به مناسبت روز عید غدیرخم در جمع مردم یزد در محل مسجد سیدالشهداء این شهر افزود:ولایت فقیه، جانشین امام زمان (عج) است و بیعت با او، بیعت با حضرت علی (ع) است.

وی بیعت با غدیر و وفاداری به امام حق را مهمترین مساله در جریان شناسی غدیر یاد کرد و افزود: بیعت با ولی فقیه، بیعت با خدا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مساله غدیر، حادثه دیروز نیست، حادثه دیروز، فردا و فرداهاست.

وی الهی بودن حاکمیت را به عنوان جریان شناسی غدیر یاد و تصریح کرد:
جریان شناسی غدیر می‌گوید اسلام ناب محمدی، فاصله‌ای از سیاست به معنای درستش را ندارد.

وی با بیان اینکه حادثه غدیر، تبلور عینی دین با سیاست است افزود: ما دیانت را عین سیاست و سیاست را عین دیانت می‌دانیم به شرط اینکه دین به سیاست خط بدهد و این روش مولا حضرت علی (ع) است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سیاستی و دیانتی که سیاست بخواهد به آن خط بدهد چنین دینی از چنین سیاستی جدا است و این همان است که معاویه داشت.

خاتمی یادآور شد: مصیبت اسلام از روزی آغاز شد که با کنار زدن مولا حضرت علی(ع)، دیانت از سیاست کنار رفت و از روزی که آن را کنار زدند جدایی دیانت از سیاست شروع شد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: امروز حفظ اسلام به غدیر و پاسداری از اسلام، مدیون غدیر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش نقش مردم در حکومت را یادآور شد و گفت: مردم زمینه مقبولیت حکومت را فراهم می‌کنند و کاری می‌کنند که زمینه اجرای احکام الهی فراهم شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نقش مردم این است که تا به صحنه نیایند، حکومت تحقق خارجی و حاکمیت مقبولیت پیدا نمی‌کند.

خاتمی تصریح کرد: مردم باید در صحنه باشند و بیعت کنند و وفاداری خود را به حکومت نشان دهند تا حکومت دینی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه حکومت نیز خدمتگزار مردم و گره‌گشای کارهای مردم است افزود: حکومتی، الهی است که قانونش قانون اسلام باشد و حاکمیتش خدایی باشد.

وی نسبت به آنچه که به صحنه آمدن عارف نماهای قلابی نامید هشدار داد و گفت: باید مواظب عارف نماهای قلابی، مدعیان استاد اخلاق و مدعیان دروغین ملاقات با امام زمان باشیم.

خاتمی تصریح کرد: اسلام، مکتبی روشن است و هرکسی را که دیدید یک ذره از اسلام انحراف دارد، اسلامش و اخلاقش، اسلامی نیست.

وی تاکید کرد: امروز سایه حضرت ولی عصر (عج) بر سر همه ما وجود دارد و حکومتش امضا خداوند دارد و در عصر غیبتش نیز، ولی فقیه جانشین اوست که امضای خدا پای حکومتش است.

 

قرآن منسوب به خط حضرت علی (ع)

جلد: چرمی دورو و نوساز
جنس: پوست
واقف: شاه عباس صفوی
تاریخ وقف: جمادی الاول1008
 

متن این قرآن از آغاز سوره هود تا پایان سوره کهف می باشد، صفحه اول وقفنامه قرآن به خط و امضای شیخ بهایی و در اطراف آن 7 مورد یادداشت وجود دارد. هر صفحه 15 سطر و اندازه آن 16.5 * 25 سانتیمتر می باشد. صفحه آخر دوسطری و چرکین می باشد، در سطر اول عبارت: (کتبه علی بن) و سطر دوم: (ابی طالب) نوشته شده است و اطراف آن 11 مورد یادداشت تاریخی با مضامین مختلف مانند (زیارت شد) از متصدیان مختلف و همچنین تاریخهای مختلف از 17 رجب 1287 ق. تا 19 شوال 1342 ق. مشاهده می شود.

 

قرآن منسوب به خط مبارک امام علی بن موسی الرضا(ع)

جنس: پوست
تاریخ وقف: 1338 ش
قدمت: قرن سوم هجری


قرآن منسوب به حضرت رضا(ع) شامل قسمتهایی از سوره های: نور، قصص، عنکبوت، روم، لقمن، سجده، احزاب، مؤمن، فصّلت، جاثیه، احقاف، واقعه و حدید می باشد که هفت، سر سوره به تحریرزر دارد و مزیّن به نقوش زرّین اسلیمی است .
خط آن کوفی و متعلق به قرن سوم هجری قمری میباشد که اعراب آن به شنگرف، اعجام به سیاهی، شد، مد، همزه و تنوین به زنگار تحریر شده است. این قرآن دارای 27 صفحه به قطع بیاضی که هر صفحه شانزده سطر و جلد تیماج عنابی ضربی و نوسازمیباشد.
در بالای برگ آخر آیه الله میلانی مرقوم داشته اند: «بسمه جلّ اسمائه، هذه سبعه و عشرون ورقاً من القرآن المجید المعنونه بانّها خط مولانا الامام علی بن موسی الرّضا صلوات الله و سلامه علیه، و قد کانت فی النجف الاشرف فی بیت العلامه النّحریر الحجّه الشیخ عبد الحسین الامینی صاحب کتاب الغدیر دامت ایّامه لاجل ان تنتقل الی مکتبه الامام علیه آلاف التحیه و السلام، محمد هادی الحسینی المیلانی، جمادی الثانی 1379 هجری». در صفحه دوم رقم: « کتیبه علی بن موسی» نگاشته و اثر چند مهر نمایان است.
اوراق مزبور در بهمن ماه 1338 زمان نیابت تولیت آقای محمد مهران خریداری و از طرف تولیت آستانقدس رضوی وقف کتابخانه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد