تغییر آدرس وبلاگ از کارگیل سیتی به کارگیل

وبلاگ کارگیل سیتی به وبلاگ کارگیل انتقال یافته است و مطالب جدید در وبلاگ کارگیل درج خواهد شد.

            آدرس جدید : http://www.kargil.blogfa.com

چند رینگ تون مخصوص کارگیلی های عزیز

با سلامی دوباره

امروز چند تا رینگ تون زیبا برای کارگیلی های عزیز آمده کردم .

به هر حال باید تنوعی ایجاد کنیم دیگه.

                                       رینگ تون با صدای آب

                                رینگ تون آمومیو معروف اسپانیایی

                                    یک رینگ تون ساده و زیبا

                                   یک رینگ تون دیگر اسپانیایی

                                   رینگ تونی از یک ترانه خارجی

حذف نظرات با نام ناشناس و ...

از این پس نظراتی که با نام ناشناس وارد وبلاگ شوند به هیچ وجه مورد توجه نخواهند بود و نظرات فقط در صورتی قابل تامل هستند که دارای نام اصلی نویسنده باشند .

بازگشتی دوباره

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان وبلاگ کارگیل سیتی

از این که در این چند وقت نتونستم وبلاگ رو آپ کنم خیلی معذرت می خوام .

البته دلیل این هم شروع شدن مدارس و دبیرستان ها و شروع دروس بود که امسال هر چه سنگین تر از پارسال به سراغ بنده آمد.

به هر حال فرصتی شد تا باز هم سری به وبلاگ بزنم و یه آپ مختصر بکنم.

اولین خبر که قرار بود خیلی زودتر از این ها وارد وبلاگ بشه سفر جناب آقای صادق شعبانی و سید جعفر موسوی به عراق بود که از همین جا به آنها سلام و خسته نباشید عرض می کنم و امیدوارم که بنده رو از دعای خودشون در حرم های شریف محروم نکنند.

خبر بعدی که در مورد خودوبلاگ هست این که از ابتدای کار وبلاگ تا امروز بنده با خیلی از مسائل جانبی روبرو بوده و هستم.

عده ای از همشهری های محترم انتقاد هایی رو از وبلاگ به صورت حضوری و تلفنی به عمل آوردند که از همین جا از همه شان تشکر می کنم و تا جایی که امکان داشت به حرفهای اونها عمل شده است و از این بیشتر مقدور نیست.

البته بعضی انتقادها خیلی خیلی غیر منصفانه بود که امیدوارم عذر بنده رو بپذیرند.

در مقابل عده ای هم از وبلاگ تشکر کردند و خواستند که به حالت سابق باقی بماند.

البته بنده تغییراتی در وبلاگ ایجاد کردم اما از اون دوستان معذرت می خوام چون نمی شد به حالت سابق باقی بمونه.

خبر بعد در مورد بازی های چند جانبه فوتسال در سالن آزادگان بود که متاسفانه تیم بچه های کارگیلی با وجود بازی بسیار عالی در بازی اول و شکست حریف سرسخت خودشون در بازی دوم مغلوب شدند و از دور مسابقات حذف شدند.

امیدواریم که در دور بعدی بازیها با تمرین های بیشتر نتایج بهتری کسب بشود.

خبر بعدی این که دومین مجله تهیه شده توسط جمعی از جوانان کارگیلی مقیم قم هم چاپ و تکثیر شده است که امیدواریم این فعالیت های فرهنگی همچنان ادامه داشته باشد.

در ضمن وبلاگی هم با نام بی بی سی کارگیل اخیرا شناسایی شده که به زبان اردو بود و بنده از اون چیزی سر در نیاوردم .

هر کس مدیر وبلاگ بی بی سی کارگیل رو می شناسه ( در صورتی که مدیر اون راضی باشه ) به بنده هم اطلاع بده تا با هم آشنا بشیم.

خوب تا آپ بعدی خداحافظ

برگزاری مراسم احیا در شهر قم

مراسم شب های احیا هم با صفا و شکوه هر چه تمام تر در حسینیه جمعیت و محل های دیگر در شهر قم توسط کارگیلی ها برگزار شد.

در حسینیه جمعیت پس از مراسم احیا و شب زنده داری سحری هم صرف شد و امیدواریم که کسانی که در این مراسم ها شرکت کردند به فیض کامل نائل بیایند.

همچنین به نظر می رسد که در این وبلاگ به یکی از طلاب کارگیلی بدون اجازه اشاره شده بود که در این جا اعلام می کنم که عکس های مربوط به ایشان از وبلاگ حذف شده است و از این پس تصاویر با اجازه اراکین حسینیه جمعیت و محل های دیگر همچون مدرسه عسگری (ع) در وبلاگ قرار خواهد گرفت.

برگزاری مراسم افطار در منزل تعدادی از کارگیلی ها

با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با توجه به سنت حسنه اطعام و افطاری دادن روزه داران که ثواب بسیار زیادی دارد تعدادی از طلبه های قم هم با دعوت کردن افرادی در حد وسع خود به این سنت حسنه جامه عمل پوشانده اند.

البته با توجه به امکان ریا شدن و از بین رفتن ثواب این عمل زیبا از نام بردن این افراد معذوریم.

البته این افطاری دادن ها هنوز هم ادامه دارد.

در ضمن پیروزی تیم ملی کریکت هند برابر پاکستان رو به همه ی هندی ها تبریک می گم.

این رو بگم که این خبر رو از وبلاگ اپوچو خوندم ولی وقتی از یکی از دوستان پرسیدم گفت که تیم جوانان هند بوده.

اگر کسی در این مورد اطلاعی داره حتما در نظرات بگه.

برگزاری مراسم تلاوت قرآن

با سلامی دوباره خدمت شما عزیزان

به مناسبت ماه مبارک رمضان در محل هیئت قائم آل محمد(عج) و حسینیه جمعیت مراسم تلاوت قرآن بعد از افطار برقرار می باشد و از کلیه علاقه مندان به تلاوت آیات قرآن دعوت می شود تا با حضور در این مراسمها (مخصوصا در هیئت) به ثواب فراوان قرائت قرآن دست یابند.

همچنین به زودی تصاویری از این مراسم در وبلاگ قرار خواهد گرفت.

یک کلیپ از نمایش در مراسم نیمه شعبان در حسینیه جمعیت

 

این هم دو کلیپ از نمایشی که در حسینیه جمعیت برگزار شد.

مراسم ازدواج جناب آقای مجتبی رجائی

مراسم عروسی آقای مجتبی رجائی هم هرچند ساده اما باصفا و باشکوه در منزل جناب آقای شیخ مهدی ایمانی برگزار شد.

در این مراسم که برخی از کارگیلی های مقیم قم در آن حضور داشتند پس از پذیرایی جناب آقای صادق شعبانی به ذکر قصیده ای پرداختند که با استقبال افراد و بخصوص آقای شیخ باقر اخلاقی و نذیر قرار گرفت.

مراسم نیمه شعبان در قم

امسال هم مراسم نیمه شعبان در شهر مقدس قم مانند سال های گذشته با شور و شوق فراوان تری برگزار شد.

امسال در هیئت قائم آل محمد (عج) . مدرسه امام حسن عسگری (ع) و حسینیه جمعیت مراسم های باشکوهی برگزار شد.

در ضمن در حسینیه جمعیت یک نمایش برگزار شد که چند عکس از این نمایش به دست ما رسید که در وبلاگ قرار می دهیم.

                            

                            

                            

                           

                           

امیدوارم که لذت برده باشید. انشاالله در آینده عکس های بیشتری از هیئت و مدرسه عسگری در وبلاگ قرار داده می شود.

عکس های جدید از کارگیل و مردم شهر کارگیل

                   برای دیدن عکس ها در سایز بزرگتر روی عکس ها کلیک کنید.

                    

                                                       

                                                  

                                                

                                                

                                                

گزارش یک تحلیل گر مطبوعاتتی آمریکایی درباره مردم کارگیل و امام خمینی

يك تحليل‏گر مطبوعاتي آمريكايي در گزارشي از هند مي‏نويسد: كسي فكر نمي‏كرد انقلاب ايران تا اين اندازه در قلبهاي مردم جهان نفوذ كرده باشد.

در شمالي‏ترين نقطه هند و در دامنه‏هاي كوههاي هيماليا در شهر كارگيل كه يك هزار مايل از نزديكترين مرز با ايران فاصله دارد، تصوير آيت‏اللّه‏ روح‏اللّه‏ خميني(ره) در هر جا، از مزارع گرفته تا فروشگاههاي سخت‏افزار و حتي كنار جاده‏ها ديده مي‏شود.
وي مي‏نويسد: شما با ديدن اين تصاوير با خود مي‏گوييد: «من اين چهره را مي‏شناسم» و بعد تعجب مي‏كنيد كه تصوير اين مرد (امام خميني) اينجا و در اين فاصله دور از موطن خود، چه مي‏كند؟!
اين گزارشگر آمريكايي از زبان «عبدالسيد» كه تصاوير امام خميني(ره) را بالاي سر مغازه خود نصب كرده است، مي‏نويسد: «او ارباب ما است» و «محمد ابراهيم» يك مشتري حاضر در مغازه مي‏گويد: «ما پايبند فرمان او هستيم و به او احترام مي‏گذاريم».
وي مي‏افزايد: محبوبيت آيت‏اللّه‏ خميني(ره) گواه بارزي از قدرت مسلمانان شيعه در اين منطقه كوهستاني صعب‏العبور جنوب آسياست.

برنامه هاي بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) در كارگيل- به نقل از سایت سازمان فرهنگ و ارتبا

روز دوشنبه 14/3/86 ساعت 5 بعدازظهر با استقبال بسيار باشكوه مردم مسلمان كارگيل هيأت ايراني وارد اين شهر شدند و در ميدان اصلي شهر در اجتماع پر شور مردم حضور یافتند.

شايان ذكر است كه مردم كارگيل با استفاده از وسايل نقليه شخصي قبل از ورود هيأت ايراني به شهر از شهرك «دراس» تا ابتداي كارگيل در يك صف طولاني از اتومبيلها كه نزديك به يك كيلومتر مي شد، عشق و علاقه خود را به طور غير قابل وصفي بيان می كردند. حدود يكصد اتومبيل هيأت ايراني را تا شهر كارگيل همراهي كردند و در ابتداي شهر جمعيت زيادي از برادران و خواهران با فريادهاي «صلّ علي محمد مهمان ما خوش آمد، دست خدا بر سر ماست خامنه اي رهبر ماست، الله اكبر خامنه اي رهبر»، با شور و هيجان زيادي شعار مي دادند. تمام خيابان اصلي شهر از كثرت جمعيت موج مي زد و بعضي در پشت بامهاي منازل شاهد اين  استقبال با شكوه بودند. مردم با احساسات زايدالوصفي كه به جمهوري اسلامي ايران از خود نشان مي دادند هيأت ايراني را همچون نگيني در برگرفته تا ميدان اصلي شهر همراهي كردند و در ميدان شهر اجتماع كردند.

 

در ميدان شهر حجت الاسلام ذاكري از برگزار كنندگان مراسم ضمن خير مقدم به مهمانان از جناب آقاي شكيب درخواست كرد تا سخنان كوتاهي در جمع مردم داشته باشند.

 

آنگاه آقاي  شكيب رايزن فرهنگي كشورمان ضمن تشكر از حضور پر شور مردم كارگيل و قدرداني از استقبال بي نظير آنان طي سخناني گفت: خداي را سپاس مي گويم كه توفيق ديگري نصيب بنده و همراهانم شد تا در جمع بسيار صميمي شما مردم مسلمان و خونگرم كارگيل به مناسبت هجدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) حاضر شويم. از اينكه ساعتها در آفتاب و در مسير هيأت از شهر دراس تا اينجا ما را مورد لطف و محبت خود قرار داديد سپاسگزارم. به علت اينكه اصل مراسم سالگرد روز سه شنبه در همين ميدان برگزار خواهد شد، ان شاء الله در مراسم فردا به تفصيل براي شما عزيزان سخنراني خواهم كرد.

پس از سخنراني جناب آقاي شكيب، مردم با اجتماع دور هيأت ايراني و سردادن شعارهاي متعدد خوشحالي خود را از حضور هيأت ايراني اعلام داشتند و هيأت را تا محل اقامت بدرقه كردند.

 

8) نشست با تعدادي از روحانيون شهر كارگيل در موسسه يادبود امام خميني(ره)

روز دوشنبه مورخ 14/3/86 ساعت 9 شب جلسه اي با حضور آقايان مرتضي شفيعي شكيب رايزن فرهنگي، مرادي كارشناس فرهنگي رايزني و عباس زاده نماينده سفارت جمهوري اسلامي ايران در دهلي نو و با شركت جمعي بالغ بر هشتاد نفراز علما و روحانيون مقيم برگزار شد.

در اين نشست ابتدا حجت الاسلام رجائي معاون مؤسسه يادبود امام خميني(ره) كارگيل ضمن خير مقدم به مهمانان و معارفه حاضران، از آقاي شكيب درخواست كرد تا رهنمودهاي لازم را براي جمع حاضر بيان كند.

پس از آن آقاي شكيب با قدرداني از برگزاركنندگان جلسه و تشكر از حضور روحانيان گفت: يكي از آيات قرآن كريم كه مصداق بارز آن علماي حاضر هستند آيه «نفر» است كه مي فرمايد: «فَلَوْلا نَفَرَ مِن كُلّ ِ فرقه مِنْهُم طائِفه لِيَتَفَقّهوا فِي الدّينِ و لِيُنذِروا قومَهم اِذا رَجَعوا اِليهم لعلّهم يَحذَرون». خداوند شأن بزرگي براي علما در قرآن قائل شده است؛ اينكه از هر فرقه و طايفه و جامعه اي گروهي به دنبال درس و بحث ديني بروند «ليتفقهوا في الدين» تا بر علوم و معارف اسلامي آشنايي و احاطه پيدا كنند و با كوله باري از علم و دانش ديني به وطن خود بازگردند تا بتوانند قوم و مردم خود را انذار بكنند كه البته مراد خداوند ترساندن مردم نيست بلكه در كنار انذار و آگاهي دادن، تبشير و نويد دادن نيز هست.

به عنوان يك وظيفه و براساس «زكاتُ العلم نَشرُه»،علما و روحانیون بزرگوار بايد معارف اسلامي را به ديگران برسانند. تعليم معارف ديني، ترويج مکارم اخلاقي در بين جوانان و تزكيه آنان از وظايف مهم علما و روحانيون محترم است.

آقاي شكيب در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ثوابي كه شما در ترويج معارف اسلامي در اين گوشه دور افتاده از جهان اسلام مي بريد، با توجه به اينكه مشكلات بسياري را تحمل مي كنيد، بدون هيچ ترديد از ثواب روحانيون بزرگوار حاضر در حوزه علميه قم يا نجف كمتر نيست و چه بسا بيشتر باشد.

ايشان در پايان از حاضران خواست با حفظ وحدت و يكپارچگي در راستاي گسترش معارف و فرهنگ و اخلاق اسلامي تلاش كنند.


9) شركت در مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره)

در ميدان شهر كارگيل

روز سه شنبه 15/3/86 از ساعت 10 صبح تا 30/2 بعدازظهر مراسم هجدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) در ميدان اصلي شهر كارگيل برگزار شد.

در اين مراسم كه جمعي از شخصيتهاي فرهنگي، ديني و سياسي شهر حضور داشتند، پس از تلاوت آياتي از قرآن كريم، حجت الاسلام ذاكري از مسئولين مؤسسه يادبود امام خميني كارگيل ضمن خير مقدم به حاضران به ويژه مهمانان و هيأت ايراني، گفت: لازم مي دانم از حضور يكپارچه مردم محترم كارگيل و مهمانان عزيز ايراني در اين مراسم تشكر كنم. اميدوارم در برنامه امروز بتوانيم با وجود سخنرانان محترم دين خود را نسبت به بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) ادا كنيم.

در ادامه برنامه آقايان حجت الاسلام شيخ غلام رسول نوري از روحانيون سري نگر، علي اصغر كربلايي رئیس شوراي مناطق كوهستاني كشمير و تعدادي از شخصيت هاي علمي و فرهنگي و ديني در تجليل از امام خميني (ره) سخنراني و به قرائت اشعار خود پرداختند. پس از آن بنا بر دعوت مجري برنامه، جناب آقاي شفيعي شكيب رايزن فرهنگي كشورمان با حضور در جايگاه سخناني ايراد كرد.

آقاي شكيب پس از تقدير از حضور مردم كارگيل و نيز تشكر از برگزار كنندگان مراسم، گفت: خداي را سپاس مي گويم كه براي دومين بار توفيق يافتم تا در جمع بسيار با شكوه شما مردم عزيز كارگيل حاضر شوم.

در اين مراسم سخنرانان محترم درباره خدمات امام خميني (ره) و شخصيت آن مرد الهي به تفصيل سخن گفتند. مردم كارگيل حتي قبل از پيروزي انقلاب با شخصيت امام آشنا بودند. امام خميني 18 سال قبل به ملكوت اعلي پيوستند، اما هنوز ياد ايشان براي ما زنده است و آثار و خدمات ايشان نه تنها در ايران بلكه در سراسر جهان باقي است.

آقاي شكيب افزود: امام خميني نه تنهايك عالم برجسته، يك فيلسوف گرانقدر، يك شاعر ممتاز و  يك فقيه عاليقدر بود، بلكه يك سياستمدار فوق العاده در مقايسه با سياستمداران زمان خود و زمانهاي گذشته بود. كساني كه امام را زيارت نكرده اند از آثار باقي مانده از ايشان به خوبي مي توانند به عظمت ايشان گواهي دهند.

يك كار بزرگ امام كه درصدر همه خدمات ايشان قرار مي گيرد، این بود که امام نه تنها انقلاب اسلامي را بنيانگذاري كرد بلكه انقلابي عظيم در دلهاي مسلمانان و همهآزادگان جهان ايجاد كرد. روح بزرگ امام خميني كه سرتا پا در جذبه محبّت و معرفت الهي بود، در پرتو اين جذبه دلهاي آزادگان جهان را متوجه خدا كرد و ياد خدا را در دل همه مسلمانان جهان زنده كرد. امام مانند يك گل محمدي بود كه عطر افشاني می كرد و انقلاب اسلامي مانند يك گل محمدي است كه گرچه در زمین ایران کاشته شد و به بار نشست ، امّا سالهاست در سراسر جهان 

عطرافشاني مي كند.

  ايشان در ادامه افزود: از ابتداي انقلاب تاكنون شاهد بوده ايم كه استكبار جهاني به سركردگي امريكا به هر حيله دست زده تا شعله و فروغ انقلاب را كم كند. اما به فضل الهي تا زماني كه امام زنده بود و بعد از ايشان با رهبري حضرت آيت الله خامنه اي اين انقلاب، با همت برادران و خواهران ايراني شما،همچون چراغ مصطفوی روز به روز روشن تر و عالم گيرتر مي‌شود.

آقاي شكيب با قرائت آيه: «  يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَاللهِ بِأفواهِم واللهُ مُتِمُّ نورِِه ولَو كَرِهَ الكافِرون» گفت: ما اميدواريم كه اين انقلاب به دست ولي امر مطلق الهي به كمال و نورانيت خود برسد.

وي گفت: اكنون شاهديم امريكا و اسرائيل كه براي نابودي انقلاب اسلامي نقشه ها داشتند و دارند، خود به يكي از بدترين بلاهاي روزگار دچار شده اند. شاهد هستيم كه نه تنها جنگ تحميلي 8 ساله و شهادت جمع زيادي از عزيزان ما در ايران تاثيري بر ارادۀ ملت بزرگ ما نداشت و نتوانست امريكا را به اهداف شوم خود برساند، بلكه روز به روز به فلاكت و خواری امريكا منجر شد.امروز شاهد هستيم كه

اسرائيل چگونه در برابر تعداد اندكي از برادران حزب الله به زانو افتاد و اين جز لطف الهي نبود و سيد حسن نصرالله و رزمندگان غیور مسلمان لبنان با شهامتي كه از خود نشان دادند اسرائيل را به ذلت كشاندند.

ايشان در ادامه گفت: چند سالي است که شاهدید پرونده هسته اي ايران در صدر اخبار جهان قرار دارد. چرا اين مسئله اين همه براي امريكا و اروپا مهم شده است؟

 

 

بسياري از كشورها انرژي هسته اي دارند و از آن براي اهداف صلح آميز استفاده مي‌كنند.  چرا براي آمريكا و اروپا استفاده ایران از انرژي هسته اي اينقدر مهم و خطرناك است؟

 

قبل از انقلاب در نيروگاه هسته اي بوشهر از كشورهاي مختلف همانند ژاپن مشغول كار بودند و هيچ كشوري اعتراض نداشت. بعد از پايان جنگ در ايران دوران سازندگي شروع شد. در جريان سازندگي هر كشوري بايد به بازسازی اساسي كشور بپردازد. طبق برآوردي كه كارشناسان بين المللي كردند بيش از هزار ميليارد دلار خسارت به ايران وارد شد. اين خسارت چگونه بايد جبران شود؟ جز با كوشش دانشمندان، دانشجويان، محققان، مهندسان و تلاش گران ايراني؟ اولاً خرابي هاو خسارت ها باید جبران شود و ثانياً بنياد ترقي و پيشرفت ايران نهاده شود.

براي اين كار علاوه بر نيروي انساني، انرژي مورد نياز نيز ضروري است.ايران، هند و پاكستان قرار داد انتقال خط لوله گاز براي تأمين انرژي را بسته اند و اين از مهمترين نيازهاست. مي دانيم كه فعلاً  بهترين و سالمترین انرژي، انرژي هسته اي است. به چه علت ابرقدرتها با حق ايران مخالفت مي كنند؟  آيا نيت آنان جز جلوگيري از پيشرفت ايران اسلامي است؟

 

آقاي شكيب گفت: ايران از ابتداي انقلاب تاكنون با تحريمهاي زيادي رو به رو بوده است، اما هيچكدام باعث نااميدي مردم ايران نشده، بلكه باعث رشد و ترقي و اعتماد به نفس  جوانان ما شده است .

 

براي اينكه مردم جهان را فريب دهند،می گویندایران  مي خواهد بمب اتمي بسازد. همانطور كه رهبر معظّم انقلاب و رئيس جمهور محترم و سایر مسئولان نظام ما بارها اعلام كرده اند، علماي اسلام ساختن بمب اتمی را حرام مي دانند. ايران نيازي به بمب اتمی ندارد. ايران دنبال انرژي هسته اي است و با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمي عمل مي كند و از هيچ قدرتي هراس ندارد و به فضل خدا به پيش مي رود.قدرت مردم ايران در ایمان، شجاعت و شهادت طلبي او است. كساني بايد ازتحریم و تهدید بترسند كه اعتقادي به قيامت و حساب و كتاب الهی ندارند.

 

ايشان در پايان افزود: امروز شنيديم که یک  هيأت امريكايي به كارگيل آمده است. به هر نيتي كه آمده باشند بايد گفت که حضور آنان در این شهر کوچک و کوهستانی و دور افتاده جز بخاطر نياز آنها به مسلمانها نيست و اين به علت عزت اسلام و مسلمانان و عزّت قرآن و روح بلند امام خميني است كه براي مسلمانان فراهم كرد و دشمنان اسلام از اين عزت و سربلندي مسلمانان در هراس اند.

 

شايان ذكر است که در هنگام سخنراني بارها سخنان رايزني فرهنگي كشورمان، با شعارهاي «الله اكبر، خامنه اي رهبر، آمريكا مرده باد، اسرائيل مرده باد» مورد تأييد حاضران قرار می گرفت.

 

پس از سخنراني جناب آقاي شكيب، تعداد ديگري از شخصيت هاي علمي و فرهنگي سخنراني كردند. از جمله سخنرانان اين مراسم آقاي قاسم مرادي كارشناس فرهنگي رايزني بود. ايشان با تشكر از اجتماع پرشور مردم كارگيل و نيز تجليل از برگزار كنندگان مراسم گفت: خداي را شاكرم كه اين سعادت نصيب بنده شد تا در جمع باشكوه شما عزيزان و برادران و خواهران مسلمانم در هجدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) شركت كنم.

اميدوارم روح ملكوتي آن امام عزيز از همه ما خشنود باشد و اين اعلام وفاداري و محبت ذخيره اي براي روز قيامت ما محسوب شود و از شفاعت آن امام عزيز بهره مند شويم.

آقاي مرادي در ادامه گفت: با توجه به اينكه سخنرانان محترم به ويژه رايزن محترم كشورمان به طور كامل و جامع در وصف بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران سخنراني كردند و در حقيقت حق مطلب را ادا كردند، بنده در اين هواي گرم و با گذشت قريب به چهار ساعت سعي مي كنم زیاد مصدع اوقات شما نشوم و به طور اختصار سخنان خود را بیان کنم.

ايشان افزود: يك نكته مهم كه نبايد از آن غافل شويم اين است كه امروز مصادف است با پانزدهم خرداد ماه، يعني حدود 44 سال پيش نهضت امام خميني شروع مي شود ودر آن زمان وقتي دستگاه ساواك از امام سؤال مي كنند با كدام نيرو مي خواهيد با رژيم مبارزه كنيد، امام در پاسخ مي فرمايند: یاران من يا در شكم مادران خود هستند و يا در گهواره. و امروز ما شاهد هستيم بر اثر انفاس قدسي امام خميني در سراسر جهان اسلام افرادي كه در اين سنين قرار دارند با تمام وجود از امام و انقلاب دفاع مي كنند.

 

آقاي مرادي گفت: اگر حضرت عيسي عليه السلام به عنوان معجزه انسانهاي مرده را زنده مي كرد امام خميني (ره) توانست قلب هاي ميليونها مسلمان و آزاده جهان را با نور اسلام و ايمان روشنايي ديگر ببخشد و اين از الطاف و عنايات الهي است امروز هر نداي حق طلبانه اي كه در  جهان بلند مي شود از انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) الهام گرفته است و با رحلت آن امام عزيز پرچم اين نهضت در دست يكي از بهترين فرزندان ايشان يعني مقام معظّم رهبري قرار گرفته است. اميدواريم با دعاهاي برخواسته از دلهاي پاك شما اين نهضت به انقلاب جهاني مهدي فاطمه (عج) بیانجامد.

 

پس از سخنان آقاي مرادي حجت الاسلام ذاكري و حجت الاسلام محقق از مسئولين مؤسسه يادبود امام خميني(ره) سخناني در تجليل از امام خميني(ره) و تشكر از حاضران بيان كردند و مراسم ساعت 3 بعدازظهر خاتمه يافت.

 

 

10) برگزاري جلسه با جمعي از روحانيون و علماي كارگيل در مدرسه امامیه اثني عشریه

در تاريخ 15/3/86 ساعت 30/3 بعدازظهر بنابر دعوت حجت الاسلام محمدي رئيس جمعيت العلماء و مسئول مدرسه امامیه اثني عشریه كارگيل، جلسه اي با حضور آقايان مرتضي شفيعي شكيب رايزن فرهنگي، قاسم مرادي كارشناس فرهنگي رايزني و عباس زاده نماينده سفارت جمهوري اسلامي ايران در دهلي نو، با شركت جمعي از روحانيون برگزار شد.

در اين جلسه ابتدا آقاي محمدي ضمن خير مقدم به مهمانان، گزارشي از برنامه ها و مسائل و مشكلات و خصوصاً اختلافات بین علمای کارگیل  جمعيت علما را بيان كرد. در ادامه آقاي شكيب ضمن تشكر از روحانيون و علماي حاضر طي سخناني گفت: مسائل و مشكلاتي كه جناب آقاي محمدي اشاره كردند از جمله مواردي است كه بارها بعضي از دلسوزان خواستار برطرف شدن آنها بودند و تلاشهايي صورت گرفته است. انتظاري كه ما از شما داريم اين است كه مسائل توسط خود آقايان حل و فصل شود. ما به عنوان نماينده رسمي یک کشور دیگر  و به عنوان ديپلمات بهتر است در اينگونه امور دخالتي نداشته باشيم.

ايشان افزود: از وجود اينگونه اختلافات هيچ كسي راضي نيست و هیچ کس جز دشمن اسلام و روحانیت معزّز بهره نمی برد. بايد از پاره اي از مسائل اختلافی با كرامت عبور كرد و از خداوند بخواهيم كه ختم بخير شود.

آقاي شكيب افزود: اگر احتمال مي دهيد از طرف ما اين مسائل قابل حل و فصل است بايد در موقعيت مناسبي طي جلسه اي در دهلي با حضور نمايندگان هر دو طرف مسائل را بررسي و برطرف كنيم. انتظار ما اين است كه موارد به صورت مكتوب به همراه اسناد مربوطه ارائه شود تا بتوان قضاوت كرد و البتّه نتيجه قضاوت بايد براي همه محترم باشد.

ايشان درخصوص حضور در برنامه هاي جمعيت علما گفت: چنانچه به صورت رسمي و با برنامه ريزي قبلي در يك مناسبت مهم دعوت شود آمادگي خود را براي شركت اعلام مي كنيم.

ايشان در پايان گفت: همه ما بايد تلاش كنيم تا ضمن برطرف كردن اختلافات به گونه اي عمل شود تا عزت اسلام و مسلمين به ويژه تشيع در منطقه حفظ شود.

در ادامه اين برنامه بنا بر دعوت حجت الاسلام محمدي، مهمانان براي شركت در مراسم بزرگداشت امام خميني (ره) كه با حضور جمع كثيري از علاقه مندان به امام خميني (ره) در مدرسه اثني عشري برگزار شد شركت كردند و جناب آقاي شكيب طي سخنان كوتاهي ضمن تشكر از ابراز احساسات حاضران نسبت به امام خميني (ره) ، از برگزار كنندگان مراسم تقدير كردند.

ايشان در بخشي از سخنان خود گفت: امام خميني(ره) به عنوان يك فقيه جامع الشرايط و به عنوان يك سياستمدار بزرگ و به عنوان يك مرجع و رهبر عاليقدر، عزت دوباره به اسلام و مسلمين بخشيد و اگر در سراسر جهان به ويژه در بين مسلمانان شاهد اينگونه محبت و علاقه به آن امام بزرگوار هستيم، از بركات والطاف الهي است كه شامل حال ايشان شد زيرا با تمام توان و با تمام اخلاص زندگي خود را وقف اسلام كرد. امروز نيز راه ايشان با رهبري حضرت آيت الله خامنه اي با قوت و ايمان به لطف الهي به پيش مي رود.

در پايان مراسم شركت كنندگان با سردادن شعار از حضور مهمانان قدرداني كردند.


 

11) حضور در روستاي «مَنجي گُل»

روز سه شنبه 15/3/86 ساعت30/6 بعدازظهر آقايان قاسم مرادي كارشناس فرهنگي رايزني و عباس زاده نماينده سفارت جمهوري اسلامي ايران به

همراه حجت الاسلام رجائي از اعضاي مؤسسه يادبود امام خميني (ره) بنا بر دعوت قبلي به روستاي «منجي گل» در 20 كيلومتري شهر كارگيل عزيمت كردند.

با ورود هيأت ايراني، مردم روستاكه از ساعاتي پيش انتظار ورود آنان را مي كشيدند با اجتماع پر شور خود از هيأت به گرمي استقبال كردند و با سردادن شعارهايي از جمله: «صلّ علي محمّد مهمان ما خوش آمد، دست خدا بر سر ماست خامنه اي رهبر ماست» مهمانان را تا محل برگزاري مراسم همراهي كردند.

در اين مراسم ابتدا كتابخانه و دارالقرآن روستاي منجي گل توسط آقاي مرادي و عباس زاده افتتاح شد و پس از آن بنابر درخواست مسئولين برگزاري مراسم، آقاي مرادي در دو نوبت جداگانه براي برادران و خواهران سخنراني كرد.

ايشان در اجتماع برادران از ابراز محبت آنان به امام و انقلاب اسلامي و مقام معظّم رهبري تشكر كرد و با بيان نكاتي از زندگاني امام خميني (ره) در ارتباط با مردم و محرومين متذكر شد: يكي از عوامل موفقيت امام خميني (ره) ارتباط ايشان با مردم و محبت مردم به آن امام بود. از ابتداي شروع انقلاب اسلامي تاكنون اين محبت و علاقه نه تنها در دل مردم ايران بلكه در قلب همه مسلمانان و آزادگان جهان وجود دارد و حضور پر گرم شما مردم روستاي «منجي گل» دليل بر اين مدعا است.

آقاي مرادي در ادامه گفت: با توجه به افتتاح كتابخانه و دارالقرآن كريم در اين منطقه انتظار داريم شاهد استفاده هر چه بيشتر جوانان و نوجوانان از اين مركز باشيم و در آينده افرادي در رشته هاي مختلف علمي به ويژه معارف اسلامي از اين منطقه در خدمت اسلام و مسلمين با كوله باري از دانش آماده خدمت رساني باشند.

در ادامه آقاي مرادي با حضور در جمع خواهران و قدرداني از ابراز احساسات و علاقه آنها به امام خميني (ره) گفت: از مهمترین خدمات امام خميني (ره)این بود که  براي زنان ارزش بسياري قائل بودند و در سخنراني ها و بيانات ايشان شاهد تكريم و تجليل از مقام زن و مادر هستيم و به بركت آن امام عزيز امروز شاهد هستيم كه زنان مسلمان در ايران در تمامي صحنه هاي علمي، فرهنگي، ديني و سياسي حضور دارند.

آقاي مرادي افزود: امروز وظيفه اصلي خواهران علاوه بر حفظ عفت و پاكدامني و عمل به دستورات  دين مبين اسلام، تلاش براي رشد علمي و فكري است تا بتوانند در آينده افراد مفيدي براي جامعه باشند.

 

 

12) بازديد از مؤسسه يادبود امام خميني (ره) در كارگيل

 

براساس هماهنگي قبلي، آقايان مرادي و عباس زاده پس از نماز مغرب  و عشاء روز سه شنبه 15/3/86 با حضور در موسسه يادبود امام خميني (ره) از نزديك با فعاليت هاي اين مركز آشنا شدند. در ابتداي برنامه حجت الاسلام رجائي از مسئولين موسسه، ضمن خير مقدم به مهمانان گفت: موسسه يادبود امام خميني كارگيل حدود 18 سال است که فعاليت هاي فرهنگي و ديني انجام مي دهد و تاكنون برنامه هاي زيادي در مناسبتهاي مختلف به ويژه در هفته وحدت، سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي داشته است.

آقاي رجائي گفت: تعداد اعضاي مؤسسه 7 نفر است که  براي مدت سه سال انتخاب مي شوند و حجت الاسلام محقق به عنوان رئيس و دو نفر از جمله بنده به عنوان معاون مؤسسه برگزيده شديم.

ايشان افزود: موسسه از نظر دولت رسمي است و هزينه ها از محل كمك هاي مردمي تأمين مي گردد. اين موسسه داراي بخش هاي انتشارات، سياسي و علوم مذهبي است و مسئول هر بخش توسط آقاي محقق تعيين مي شود.

آقاي رجائي در پايان گفت: نيازهاي اين مؤسسه به اقلام فرهنگي همانند كتاب، سی دی ، نوار و  كتابهاي آموزش زبان فارسي، وسايل سمعي و بصري است كه اميدواريم با مساعدت خانه فرهنگ ایران  بخشي از اين اقلام تأمين شود.

پس از آن آقاي مرادي كارشناس فرهنگي رايزني با قدرداني از فعاليت هاي موسسه يادبود امام خميني(ره) و تشكر از زحمات اعضاي آن مؤسسه گفت: باعث خوشبختي است كه برادراني در اين شهر با انگيزه و نيت پاك و بدون هيچ چشم داشتي به فعاليت هاي فرهنگي و ديني اشتغال دارند. هر چند در اين جلسه جناب آقاي شكيب به علت خستگي نتوانستند حضور داشته باشند ولي بنده سعي مي كنم موارد و درخواستها را به اطلاع ايشان برسانم و خانه فرهنگ ایران در اين زمينه در حد امكان همكاري خواهد كرد. انتظاري كه از مسئولين اين موسسه داريم اين است كه نيازها را به صورت نامه خطاب به رايزن محترم بنويسند تا بتوانيم طبق دستور ايشان نسبت به پيگيري و انجام آنها اقدام لازم را به عمل آوريم.

جلسه فوق ساعت 9 شب  خاتمه يافت.

 

13) نشست با تعدادي از شخصيت هاي فرهنگي، علمي، سياسي و ديني شهر كارگيل

در تاريخ 15/3/86 از ساعت 9 الي 11 شب رايزن فرهنگي كشورمان به اتفاق همراهان در ضيافت شام رسمی  از طرف آقاي علي اصغر كربلايي رئيس شوراي مناطق كوهستاني كارگيل شركت كردند. در اين نشست كه تعدادي از شخصيتهاي فرهنگي، علمي، ديني و سياسي شهر كارگيل حضور داشتند آقاي شكيب از مهمان نوازي مردم و مسئولان شهر تشكر كرد و ابراز اميدواري نمود تا اينگونه روابط بيش از پيش در بين ملتهاي مسلمان دو كشور ادامه داشته باشد.

 

حركت از كارگيل به طرف «له»

روز چهارشنبه 16/3/86 ساعت 9 صبح هيأت ايراني از كارگيل به سمت «له» حركت كرد و در بين راه ساعت 45/9 با ورود به روستاي «پَشكُوم» مردم خون گرم اين روستا به استقبال هيأت آمدند و با سردادن صلوات و شعار از آنان استقبال كردند.

در اين مراسم ابتدا دو نفر از اهالي منطقه طي سخنان كوتاهي به هيأت ايراني خير مقدم  گفته و از حضور آنان در جمع خود تشكر كردند. پس از آن جناب آقاي شكيب رايزن فرهنگي كشورمان از حضور مردم و ابراز احساسات پرشور آنان سپاسگزاري كرد و متذكر شد که  اين محبت هاي شما به برادران ايراني خود و نيز اظهار ارادت و علاقه به امام خميني (ره) و مقام معظّم رهبري يقيناً در خاطر ما خواهد ماند و از خداوند مي خواهيم كه همه ما را در راه اسلام و پيروي اهل بيت (ع) ثابت قدم بدارد.

آقاي شكيب در پايان گفت: هر چند جدا شدن از شما برادران و خواهران مسلمان براي ما آسان نيست ولي به علت طولاني بودن مسير از كارگيل به شهر «له» بايد از خدمت شما مرخص شويم. مجدداً از محبت هاي بي دريغ شما تشكر مي كنم و همه را به خدا مي سپارم.

پس از آن هيأت به طرف شهر «له» حركت كرد و ساعت 45/13 وارد روستاي «كالتسی » شد. در این روستا  كه تمام اهالي آن بودايي هستند، آقاي سيد نقي شاه رضوی  از مسئولان  مؤسسه اماميه شهر «له» به همراه چند نفر از برادران به استقبال هيأت آمدند و پس از صرف ناهار و اقامه نماز ساعت 30/15 به مقصد شهر «له» به سفر خود ادامه دادند.

ساعت 30/5 بعدازظهر در 10 كيلومتري شهر «له» در محلي به نام «پَمْب» جمع زيادي از برادران مسلمان شهر به استقبال هيأت آمدند و با اتومبيلهاي خود تا محل اقامت مهمانان را همراهی كردند.

سربازان مسلمان هندی در حال نماز خواندن

                          

نقشه موقعیت شهر کارگیل در بین هند و پاکستان

باز هم سلام

این نقشه موقعیت شهر کارگیل رو در بین کشورهای هند و پاکستان و موقعیت بسیار خطرناک و ممتاز این شهر مرزی رو نشون می ده.