به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

باگشت عرشی

سلام من بسیار شرمنده هستم که شما تشنگان علم را منتظر رها کردم. بنا به مشکلاتی نشد که بشه ....>!؟  

 

- یه خبر کوچولو این که شایعاتی منبی بر جدایی شرکت های سونی و اریکسون به گوش میرسید که با بیانه ای این شایعات به پایان رسید. در این بیانیه از همکاریهای بیشتر و گسترده تری سخن به میان آمده است. 

 

- دیروز در یک کنفرانس هکر ها نشان دادند که می توانند ویندوز جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۷ را به راحتی هک کنند. 

 

- هکر ها به سایت پنتاگون نفوذ کرده و به اطلاعات مربوط به جنگنده های جت دسترسی پیدا کردند. در همین راستا چینی ها هر گونه ارتباطی با این هک را انکار کردند.

دو خبر از دنیای IT

سلام عزیزان

چشم مصنوعی

دانشمندان دانشگاه ایلینویز در آمریکا با همکاری محققان دانشگاه نورس وسترن آمریکا با تقلید از طبیعت دوربینی اختراع کردند که شبیه به چشم انسان است. در ساخت این دوربین که به چشم الکترونیکی معروف است سنسورهای استانداردی به کار رفته که باعث بهبود عملکرد دوربین های دیجیتال و افزایش بینایی چشم انسان می شود. یونگانگ هانگ یکی از اعضای تیم تحقیقاتی در دانشگاه نورس وسترن گفت: چشم الکترونیکی اولین دوربین کروی شکل و شبیه به چشم انسان است. برای جلوگیری از شکنندگی دوربین از ساختار مشبک متشکل از مربع های کوچک استفاده شده است و قطعات الکتریکی و ردیاب های تصویر روی آن قرار گرفته اند. این مربع های کوچک توسط سیم های باریک به یکدیگر متصل هستند و به اسن شکل ساختار منحنی شکل دوربین ایجاد شده است. محققان ادعا می کنند با تکامل این دوربین در آینده میتوان از آن به عنوان چشم مصنوعی برای انسان بهره گرفت.

مایکروسافت و ویرایش فیلم

شرکت مایکروسافت نرم افزار جدیدی طراحی کرده است که امکان ویرایش ویدیو و فایلهای تصویری را به کاربر میدهد. پیش از این کاربران فقط با استفاده از برنامه فتوشاپ میتوانستند تصاویر را ویرایش کنند. نرم افزار جدید با به کارگیری ماسکها قادر است هر گونه تغییر و تحولی را در کلیپ های ویدیویی اعمال کند. عملیات ویرایش در نرم افزار شامل گزینه های بریدن، چسباندن، کپی کردن و استفاده از لایه های افکت می شود. طرح آزمایشی این نرم افزار روی تصاویر افرادی که در حال صحبت کردن بودند انجام شد. با کمک این نرم افزار می توان فیلم های قدیمی را ویرایش کرد. تا کنون تنها مدرک معتبر، تصاویر ویدیویی بود اما از این پس آن ها نیز از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.

موبایل های جدید سونی اریکسون


F305


S302


K330


J132

سلام دوستان از وقفه ای که ایجاد شد معذرت خواهی می کنم. البته در طول این مدت بازار موبایل زیاد داغ نبود. این ۴ گوشی سونی اریکسون است که به تازگی ساخته شده و در طول چند ماه آینده به بازار می آیند.
F305 یک گوشی مخصوص بازی هاست. دکمه ضربدر و دایره در بالای گوشی دیده می شود و نویگیتور هم به صورت جوی استیک در آمده است.
بقیه گوشی ها هم از قابلیت های معمولی برخوردار هستند.

و حالا نوبت به معرفی بهترین گوشی دوربین دار میرسد. C905 به کیفیت تصویر ۸.۱ مگاپیکسل به همراه شناسایی صورت و روشنایی تصویر بالا٬ همراه با دو فلش که یکی برای عکسبرداری و دیگری برای فیلمبرداری است.

گوشی های جدید نوکیا و سونی اریکسون


7070 Prism


5000


2680 Slide


1680 Classic

 

سلام دوستان٬ با ۴ مدل جدید نوکیا آشنا شدید البته به نظر من قدیمی چون چیز جدیدی در اونا به کار برده نشده در ییی دوربین ۱.۳ مگاپیکسل وگرنه بقیه از دوربینهای معمولی استفاده می کنند. قیمتهای همه اینها هم زیر ۱۰۰ یورو هست.


P5

این عکس در وبلاگ غیر رسمی سونی اریکسون دیده شده است. اسم این گوشی P5 است و از نسل گوشی های سری P از خصوصیات این گوشی دوربین ۵ مگاپیکسلی و صفحه قابل لمس است. البته خصوصیات دیگری هم دارد مثل سیستم عامل سیمبین.

نوکیا در باسلونا


N96


N78


6210
Navigator


6220
classic

 

قابل توجه شما عزیز عزیزتان که N96 دوربین ۵ مگاپیکسل و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. N78 هم دوربینش ۳.۲ مگاپیکسل و ۷۰ مگابایت حافظه داخلی ۶۲۱۰ هم که موبایل رهیاب نوکیاست ۱۶۰ مگابایت حافظه داخلی و ۳.۲ مگاپیکسل دوربین. ۶۲۲۰ که ظاهری کلاسیک یعنی قدیمی دارد ۵ مگاپیکسل دوربین را حمل می کند و در داخل خود ۱۲۰ مگا بایت حافظه دارد که بوسیله microSD card تا ۸گیگا بایت هم ارتقا داده میشود.

۷ موبایل معرفی شده توسط سونی اریکسون در نمایشگاه بارسلونا

XPERIA X1

G900

G700

W980

C902

C702

قابل ذکر است که XPERIA X1 دارای دوربین ۳.۲ مگاپیکسلی است و از ۴۰۰ مگابایت حافظه داخلی بهره می برد. G900 و G700 دو موبایلی هستند که در آنها از سیستم سیمبین استفاده می شود. این دو از دوربین های قوی ای برخوردار هستند که سیستم لرزش گیر تصویر در آنها تعبیه شده است. G900 دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی همراه با autofocus است و G700 با ۳.۲ مگاپیکسل دوربین بدون autofocus است.
W980 دارای ۸ مگابایت حافظه داخلی میباشد. C902 و C702 هر دو از ۱۶۰ مگابایت حافظه داخلی بهره میبرند با این تفاوت که اولی دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه قابلیت های فراوان برای عکسبرداری است ولی دومی از دوربین ۳.۲ مگاپیکسلی بهره میبرد.

Z770

آخرین موبایل هم یک تاشوی باریک از سونی اریکسون است که دارای ۲ مگاپیکسل دوربین و ۳۲ مگابایت حافظه داخلی می باشد.